Rabu, 29 September 2010

PAS & PKR kwsn Kulim Bandar Baru sama-sama Bangang...

oleh AnakKedah

Inilah yang aku tak mau dengaq... Orang kalut dok lawan dengan musuh di depan medan perang mai depa dua puak nie dok kalut sembang sapa nak jadi ketua....

Inilah kerja bangang dua puak PAS & PKR di kawasan Kulim Bandar Baru...buat yang terbaik setakad ini di Kedah... 2X5 jaa hangpa nie.. hangpa tau tak dengan statement2 bangang hangpa inilah yg buat rakyat jauhkan diri dengan Pakatan Rakyat...

Punca utama tak reti nak bincang elok-elok tapi gunakan media mainstream untuk meluahkan perasaan terbuku dihati.... aku kata hangpa dua Puak nie bangang sebab.... PAS bangang dok kalaut nak ambik kawasan orang dan PKR pulak bangang tak reti nak menari dengan kebangangan PAS tadi......

Benda nie bukan susah juka masing-masing tak emosional.....nampaknya masih tak belajaq semua tuu rentak tari POLITIK nie...musuh pulak suka tengok hangpa macam nie.....

1- PAS bangang sebab buat statement nak ambik kwsn sahabat.

2- Apa lagi melentinglah pulak puak PKR sampai ugut sana ugut sini.

3- Nampak sangat hangpa nie bangang tak reti menari dengan rentak tari sendiri..

4- Bukan susah pun.. Kalau PAS dah terlajak cakap.. apa kata yg PKR tu buat statement elok-elok nie tak 2X5 jaa hangpa nie...cth : Tak apa nanti kami akan berbincang dalam mesyuarat Pakatan Rakyat negeri...masa tu hangpa gaduh laa sampai terbalik kerusi...bertumbuk laa YB Mad Kasim dgn MB..bukan susah pun.. nie tak dok pakai media..media ..media...

5- Nie dah PAS buat kerja bangang PKR buat kerja bangang last rakyat bengang blah tinggai hangpa...baru ada akai...!!

6- Inilah rentak tari berpolitik...benda macam nie pun dah hangpa malatah tak mau-mau....itu aku kata bangang tuuuu

Jumaat, 24 September 2010

TUN M dah bagi amanat besaq kat UMNO dalam Utusan Hari Nie..!!

http://2.bp.blogspot.com/_naaZXXey95E/TJzIMsXxWKI/AAAAAAAAD_0/qN7jd6zJqVQ/s1600/2010-09-24_234707.jpg

He he he he..!!!
Ini yang sebenarnya TUN nak habaq kat UMNO...!!


Itu pon UMNO tak dapat nak paham lagik tak tau laa...
cuba pikiaq tengok...dah PEMBANGKANG menang...
jadik sapa lagik yg akan hilang kuasanya...
KOMPOM laa UMNO... takkan itu pon tak dapat nak paham..
eishhh eishhh eishhh...kasian sungguh hangpa noo...

Khamis, 16 September 2010

Jika Kes Sosilawati bermotifkan Perniagaan tetapi apa motifnya dengan Kes Altantuya..??


http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2009/04/altantuyaku.jpg


Kedah Lanie Apa yg menghairankan rakyat yg cintakan keamanan & keadilan, bila dlm hal pembunuhan dato sosilawati polis awal2 lagi dah beritahu bahawa motif pembunuhan adalah saingan perniagaan tapi dlm kes Alatntunya, tak dengar pula apa motif pembunuhannya, tetiba saja 2 anggota polis yg jadi pengawal kepada isteri PM ini dapat ilham pie bunuh & letupkan Altantunya tu tanpa tak ada motifnya..ajaib..ajaib..

Selasa, 14 September 2010

SKMM - jangan buta mata hati yaa...!!

http://4.bp.blogspot.com/_2F9nTcAJr7c/TI7E0hiV-tI/AAAAAAAAQ5c/vATeAkT_PUw/s1600/um.jpg

Salam Bapak Menteri.. ini punya surat habaq tak mau ambik tindakan kaa...
nie kira sedang membakaq sifat-sifat perkauman nie....takan tengok saja...
mentang2 lah surat habaq hangpa...jadi pakat tengok sebelah mata saja...
Bapak Menteri Oh Bapak Menteri... itu belum lagi blogger2 BN/UMNO
yg dok maki belaga 3 kaum antara Nik Aziz, Kit Siang, Hadi, Anwar, Karpal..
Tolong yaaa..Tolong Bagi Adil Sikit Nak Ambil tindakan tuuu....

SKMM tubuh pasukan khas untuk tangani hasutan perkauman di Internet

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia(SKMM) telah menubuhkan sebuah pasukan khas bersama polis untuk menangani ancaman terhadap keselamatan dan perpaduan negara menerusi internet, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata, sejak awal tahun ini, SKMM telah menerima 533 aduan mengenai salahguna kemudahan internet khususnya rangkaian sosial seperti Facebook dan Twitter.

"Dari 533 aduan itu, 26 peratus merupakan aduan mengenai percubaan merosakkan perpaduan kaum di negara ini," katanya ketika berucap pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran kementeriannya di Kuala Klawang di sini malam ini.

"Berdasarkan aduan ini, kerajaan berpendapat sudah tiba masanya untuk membuat tindakan tegas kerana (ada) pihak telah ingkar dengan nasihat kita. Sudah sampai masanya...kalau tidak soal perkauman ini akan sentiasa dipermainkan," katanya.

Rais berkata, kerajaan tidak menyalahkan Facebook atau Twitter kerana medium ini sepatutnya boleh diguna untuk meninggikan tamadun negara, sebaliknya ada pihak cuba meranapkan perpaduan sedia ada.

Kira-kira 7,000 orang menghadiri majlis itu yang diselang seli dengan persembahan nyanyian, tarian serta penyampaian bantuan kepada warga Jelebu yang mengalami kesusahan. – Bernama

Isnin, 13 September 2010

Raya tahun nie kita beraya dengan "HANTU JEMBALANG"

oleh AnakKedah

Alahai Raya Oh Raya... Awat laa bila tukar channel TV sana TV sini asyik ada gambar Hantu.. kenapalah suka sangat letak gambar hantu nie... tak ada kaa cerita-cerita ilmiah sikit di Hari raya nie....


Pembunuhan Sosilawati : Adakah 4 org ini sahaja yg akan di dakwa seperti mana kes Altantuya..??

oleh AnakKedah007

Adakah 4 org ini sahaja yg akan di dakwa seperti mana kes Altantuya...dimana org yg memberi arahan untuk membunuh tidak bersalah dan bebas diluar sana tetapi org yg membunuh sahaja akan didakwa...kita tunggu dan lihat..kerana ALLAH itu maha besar.. dia akan merungkai sendiri segala kekusutan yg cuba dikusutkan oleh manusia.....

4 mengaku bunuh, bakar Sosilawati




BANTING - Empat pekerja ladang buah-buahan dan ternakan milik seorang peguam bergelar Datuk mengaku terlibat membunuh dan membakar Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga lelaki bersama jutawan kosmetik itu di Ladang Gadong, Tanjung Sepat di sini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Zinin berkata, berdasarkan pengakuan empat daripada lapan lelaki yang ditahan reman itu, polis kemudian berjaya menemui lokasi empat mangsa yang dipercayai ditahan, dibunuh dan dibakar di ladang ternakan tersebut.

"Kesemua lelaki terbabit mengaku membawa mangsa ke ladang seluas empat hektar itu sebelum dipukul sehingga mati dan mayat mereka kemudian dibakar.

"Abu mayat mangsa kemudian dibuang ke sebatang sungai berhampiran sebuah ladang ternakan di situ," kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat dekat sini semalam.

Selasa, 7 September 2010

Sudah La Najib..TAZKIRAH pun tak faham apadia sebok nak bercakap..!!



Ko nie NAJIB.. jika tak faham baik ko DIAM baru org tak tahu kata ko nie tak faham tetapi ko gatal mulut nak bercakap jugak lalu terserlahlah kebodohan ketidak fahaman ko tu tuuu.... Ko nie faham ke apa itu TAZKIRAH... TAZKIRAH tu menatang apanya yg dok bercakap tuuu..asal ja pegang microphoe semua tazkirah kaaa..asal ja dok dalam surau semuanya nak sembang tazkirah kaa... itu bila dah buka mulut nak bercakap jugak maka jadi macam nie laaa...patut la nampak sembab sangat bab agama pun tak lulus...aku kata camtu sebab cuba tengok ISTERI dia nie mazhab mana tak tau pakai tudung berjambul nie..org lain semua tudung litup tapi mai tang dia pakai woody woodpecker..apa kejadahnya nie....

Najib: MP Serdang langgar fatwa masuk surau, beri tazkirah

GOMBAK, 5 Sept — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, Ahli Parlimen DAP Serdang Teo Nie Ching telah melanggar keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan apabila beliau memasuki ruang solat Surau Al-Huda, Kajang bulan lalu.

Najib berkata, fatwa yang dikeluarkan Mac lalu adalah jelas bahawa bukan Islam mesti memperoleh kebenaran daripada masjid dan mengenakan pakaian sopan ketika memasuki kawasan masjid dan surau.

Dengan merujuk kepada fatwa, Najib berkata pelancong bukan Islam boleh memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mereka memperoleh kebenaran daripada pengurusan selain memastikan tindakan mereka tidak bertentangan dengan kesucian masjid.

Teo memasuki ruang solat surau itu pada 22 Ogos lalu tanpa mengenakan tudung tetapi menegaskan beliau berbuat demikian dengan kebenaran pengurusan surau.

"Garis panduan ini mesti kita patuhi sebelum memasuki masjid," kata Najib ketika berucap pada majlis berbuka puasa di sini hari ini.

Najib yang juga Pengerusi Umno Selangor berkata, Teo telah melakukan satu lagi kesalahan dengan menyampaikan tazkirah ketika kunjungannya.

"Hanya orang Islam dibenarkan menyampaikan tazkirah di masjid atau surau.

"Jika bukan Islam memasuki sebuah masjid dan mula memberikan tazkirah kepada Muslim, ia bertentangan dengan ajaran Nabi," kata Pengerusi BN ini.


Najib yang juga Presiden Umno menambah, Sultan Selangor dan enakmen pentadbiran Islam negeri juga melarang bukan islam daripada memasuki ruang solat.

Majlis Agama Islam Selangor (Mais) telah menghantar surat amaran kepada Teo awal minggu ini.

Menurut Mais tindakan Teo itu menimbulkan kemurkaan Sultan Selangor yang menitahkannya menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas pengurusan surau tersebut.

Dalam kenyataannya, Teo pula menjelaskan kehadirannya di Surau Al-Huda hanya bertujuan menghulurkan bantuan berbentuk sumbangan kerajaan negeri bagi memperbaiki pagar surau berkenaan dan berbuka puasa bersama anggota jawatankuasa serta jemaah surau.

"Oleh kerana saya telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata, saya dengan secara ikhlas memberi sedikit penjelasan mengenai program pendidikan kerajaan negeri yang memanfaatkan rakyat Selangor," katanya.

Teo turut menegaskan bahawa lawatannya ke surau berkenaan tidak berniat politik dan tidak bermotif untuk menyebabkan kesucian surau dan masjid dipersoalkan.

Beberapa pemimpin PKR dan PAS termasuk Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan tindakan Teo menyampaikan sumbangan dan tazkirah di ruang solat Surau Al-Huda.

Menteri Besar Kelantan itu berkata tindakan anggota Parlimen tersebut tidak menyalahi hukum Islam, malah sebaik-baik cara untuk mendekatkan mesyarakat bukan Islam kepada Islam. -TMI

Isnin, 6 September 2010

Menyanggah Tohmahan UMNO/BN Perak yang memfitnah Pakatan Rakyat


Kebnyakan orang ramai terutamanya puak2 UMNO mengatakan bahawa YB Nizar adalah boneka kepada DAP. Sejauh mana dakwaan oleh pihak UMNO ni??Mari kita baca bersama-sama..

FAKTA 1:Siapa dapat lebih banyak?Cina atau Melayu?
Jumlah hak milik tanah mngikut kawasan yang telah diluluskan oleh exco Perak:
1)Kampung Baru(Cina) = 47000 hak milik
2)Kampung Tersusun(Melayu) = 102,000 hak milik

Sapa lebih bnyak?? UMNO buta matematik ka??

Fakta 2: Sekolah CINA dapat - Sekolah MELAYU pun dapat!
Jumlah Tanah/ekar:
1)Persendirian Cina = 1000 ekar
2)Sekolah Agama Rakyat = 1000 ekar
3)Sekolah Persendirian India tidak wujud di Perak

UMNO buta lg ka??

Fakta 3:Bantuan Perkapita SAR(Sekolah Agama Rakyat):BN hentikan - Pakatan Rakyat berikan semula!

Fakta 4:Peruntukan Khas MB untuk SAR
Kerajaan Pakatan Rakyat telah luluskan RM1.3 Juta daripada Peruntukan Khas Menteri Besar untuk 23 buah SAR. Serahan telah disempurnakan oleh DYTM Raja Muda

Fakta 5:Dermasiswa ditambah - RM3.325 Juta telah dibelanjakan untuk Dermasiswa Fisabilillah bagi 550 pelajar MELAYU yang menuntut di luar negara.

ish2..Exco-exco DAP tak patut luluskan..btol x UMNO??

Fakta 6: Bajet 2009
RM4.09 Juta untuk biaya tambahan elaun Penyelia dan Guru KAFA serta Bantuan Perkapita SAR.

Jenis sekolah(semuanya org melayu islam punya):
1)SMAR = RM70(Jumlah Perkapita)
2)SRAR = RM60 (Jumlah Perkapita)
3)SAR Berasrama = RM440 (Jumlah Perkapita)

Fakta 7:Peruntukan RM250 ribu untuk membiayai elaun tambahan Guru Tadika Islam..Tadika Cina tak dapat pon!
DAP tak menentang ke??

LAGI MENYANGGAH TOMMAHAN UMNO :

Fakta Isu Pakatan Rakyat Gadai Tanah Kepada Kaum Cina

Fakta 1:
Setiap mesyuarat Exco Karajaan Negeri Perak dihadiri oleh 3 orang Pegawai Kanan yang cukup berpengalaman sebagai Ex-officio iaitu Setiausaha Kerajaan Negeri, Penasihat Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri.
Mereka berperanan membimbing dan menasihati Menteri Besar dan Exco supaya tidak membuat keputusan yang melanggar atau bercanggah dengan perundangan negara dan negeri.
Oleh itu semua keputusan yang dibuat adalah melalui proses yang mnyeluruh dan merujuk kepada ketiga-tiga Pegawai Kanan Kerajaan itu.

Fakta 2:
Permohonan Hal Ehwal Tanah,hasil bumi,perlombongan,pelaburan dan lain-lain yang berkenaan adalah dirujuk kepada Ketua Jabatan Teknikal Negeri utk siasatan dan cadangan. Ketua2 jabatan ini akan menasihati Exco dalam membuat keputusan.

Fakta 3:
Setiap kali sebelum mesyuarat Exco,semua kertas baru utk kelulusan atau penolakan sebarang permohonan,akan dipersembahkan kepada DYMM Paduka Seri Sultan atau DYTM Raja Muda Perak.

Setiap keputusan mesyuarat Exco juga dipersembahkan kepada DYMM Sultan atau DYTM Raja Muda dan dibentangkan minitnya.

Oleh itu semua fitnah kononnya Pakatan Rakyat terutamanya YB Nizar "gadai tanah kerajaan" kepada bangsa Cina adalah TIDAK BERASAS.

Tuduhan itu hanya menunjukkan kecetekan pengetahuan individu yang melemparkan tuduhan(baca UMNO).

Fitnah ini juga turut memperkecilkan kewibawaan semua Institusi Kerajaan yang terlibat termasok ISTANA dan Jabatan2 Teknikal.