Isnin, 8 Ogos 2011

Mamat DAP kat KEDAH nie bodoh piang..!!!

oleh AnakKedah007

Aku heran betoi mamat DAP sekoq yg ada kat KEDAH nie...benda tak ada isu gatai mulut nak bercakap jugak. dok nak tunjuk hebat menatang haram bejadah apa taktau....gila statement dgn wartawan jugak kot..... Pada2 lah mangkok oi nak bercakap..awat yg kalut sangat nak baudget ramadhan tuuu awat hg sorg ja tak dapat org lain dah dapat dah... gunalah duit poket sendiri sat lepas nie claim balik laa bila azizan masuk kerja nanti....itu pon nak kena ajaq kaaa

Dulu kalut berebut DUN DERGA, lepas tu bab KANDANG BABI... lanie mai bab nie pulak... nama saja PAKATAN tapi bercakap macam tak ada ikatan apa-apa langsung....last kena satu BANGANG dari aku....


Mohon peruntukan Ramadan disegera

JITRA - Kerajaan Negeri diminta menyegerakan kelulusan penyaluran peruntukan khas bulan Ramadan kepada setiap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) penyokong kerajaan bagi membolehkannya digunakan untuk kepentingan rakyat.

ADUN Bandar Darulaman, Lee Guan Aik berkata, peruntukan khas Kerajaan Negeri yang disalurkan kepada setiap ADUN Pakatan Rakyat (PR) adalah bergantung kepada kemampuan dan kebiasaannya diterima sebelum bulan Ramadan.

Beliau memahami kelewatan penerimaan peruntukan khas itu disebabkan masalah kesihatan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang kini sedang dirawat di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur hingga tugasan pejabatnya tertangguh.

"Bagaimanapun, saya berharap ada pihak yang menanggung sementara tugas Menteri Besar dalam menandatangani kelulusan peruntukan khas Ramadan memandangkan ia penting untuk diagihkan kepada masjid dan golongan yang memerlukan.

"Tahun lalu, kami menerima lebih kurang RM5,000 daripada Kerajaan Negeri untuk diagihkan kepada masjid dan surau di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing. Tahun ini saya tidak pasti jumlah peruntukan yang bakal diterima," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di sini semalam.

Guan Aik yang juga Pengerusi DAP Kedah/Perlis berkata, sekiranya peruntukan khas itu lambat diterima, beliau tidak ada pilihan lain melainkan menggunakan wang saku sendiri terlebih dahulu.

"Tahun lalu, saya menggunakan peruntukan khas Ramadan yang diterima untuk diagihkan sebanyak RM300 pada setiap masjid dan surau di Bandar Darulaman dan Derga selain RM100 kepada anak yatim," katanya.

Sementara itu, Exco Kerajaan Negeri, Dr Ismail Salleh meminta semua ADUN PR bersabar memandangkan penangguhan kelulusan peruntukan khas bulan Ramadan disebabkan masalah kesihatan Azizan.

Menurutnya, ADUN PR juga perlu menyedari Azizan akan dibenarkan memulakan tugas tidak lama lagi dan sebarang urusan melibatkan Kerajaan Negeri akan diselesaikan segera.

"Kerajaan Negeri tidak perlu menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menanggung kerja Menteri Besar kerana Datuk Seri Azizan (Abdul Razak) akan kembali bertugas tidak lama lagi.

"Saya minta isu ini tidak dibesar-besarkan dan peruntukan akan disalurkan bila sampai masanya," katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pru nak mai nie......
mangkuk nie patut depa lempaq buang......
jangan dok bagi lagi.....
tak brapa ceghedik.........

kah kah kah....