Isnin, 14 Jun 2010

PKR Perak Buat Kerja Bangang....

Terima Kasih PAK LONG kerana tegoq budak2 PKR yang BANGANG kat PERAK tuu...

PKR buat dah perangai kebuloq depa

Sumber: Pak Long

Salam semua...

Dalam Pak Long berpimpin tangan ngan Mak Long hang, melenggang lenggok balik dari kenduri, tetiba saja kami disapa Haji Karim. Dia pun tak bukak kedai hari ni, kenduri banyak katanya.

Haji Karim ni kira kira macam informer la dalam kampung kami. Tapi kadang kadang Pak Long meluat jugak ngan dia ni, besa la orang kuat PKR ni yang kadang kadang lebih laju dari lajak... hihi...

Dia buat buat kalut, kadang kadang tu nampak macam muka Hishamuddin terkejut kat Saifuddin pun ada gak. Berpeluh peluh dan bersungguh punya cerita, ada tiga wakil Umno nak lompat parti di Perak. Depa nak buat sidang media di Ipoh esok.

Pak Long nak sidai dia pun rasa kesian, Mak Long nak seligi pun rasa tak gamak. Kami angguk ja la dan kata kita tunggu cerita tu bagi habih dulu.

Awat yang kita ni kebuloq sampai macam tu sangat. Kita kena konsisten sikit pegangan kita. Lompat parti tu tak bermoral tak kira dari Utara ke Selatan ka atau dari Timur ke Barat ka. Lompat parti tak bermoral dalam erti kata khianat undi rakyat. Tak bermoral adalah tetap tak bermoral. Takkan tak bermoral untuk orang tapi okey untuk kita? Pakai akai la sikit.

Kalau Mak Long hang senang saja, hangpa letak semua jawatan termasuk Adun dulu kemudian baru boleh aku terima jadi ahli parti aku. Hangpa masuk mai tanpa ada tawar menawar. Jangan dok bawa kerusi hangpa sebagai tiket untuk ranggi dalam rumah aku.

Wassalam...

Tiada ulasan: