Jumaat, 8 Mei 2009

DUN PERAK dah jadi TEMPOYAK

DUN PERAK dah jadi TEMPOYAK..


Assalmualaikum,

Aku tergerak hati nak tulis apa yg sahabat kita nie tulis..last dah jumpa jadi aku copy paste jee... bukan apa macam cilakak aku tengok kelaku puak-puak dongga nie.. dulu bukan main kata kat anuar yang nak rampas malaysia dgn 16 September la tak ada adap nak ambik negara pintu belakang la.. tapi sekarang ludah2 yg dok ludah dulu tu dah terkena kepala depa sendiri dah....

mana juak2 yg dok pertahankan UNDANG-UNDANG... mana puak-puak yg julang PERLEMBAGAAN... habis masuk dalam sarung semua dah.. dah tak berani nak bersuara.. takut pada sang penguasa ke atau habis kena lacur dah.....

Aku mudah saja kalau hangpa boleh takan MP Pakatan Rakyat tak boleh buat.. pada aku hangpa lagi hina pada apa yang Anuar nak buat dulu.. Sekurang2nya anuar bawak usul pie Dewan Rakyat dan PENDIKAR tolak namun anuar tak suruh MP Pakatan merusuh dan ambik alih kuasa speaker... tetapi bila dah ada petunjuk dan MALAYSIA BOLEH nie kira MP Pakatan boleh jugak la buat sama... jadi nganga lagi.. JOM MALAYSIA BOLEH..
Mikeljohan cadangkan melalui email, buat MP-MP Pakatan Rakyat, bila Parlimen bersidang nanti mereka bolehlah :-

1. Bila mendapati MP-MP dari BN dah berkuranggan ( biasanya mereka ni Malas datang ke Parlimen) dan MP-MP dari Pakatan Rakyat dan mencapai majoriti masa tu MP-MP dari Pakatan Rakyat lantik lah Speker mereka sendiri dan Campak sahaja Speaker yang berkuasa ketika itu (Kalau di Perak boleh takan mereka kat parlimen tak boleh).

2.Satelah Speaker baru dari pakatan Rakyat dilantik maka boleh lah MP-MP dari Pakatan Rakyat buat apa yang mereka nak - Nak lantik PM baru ke atau apa sahaja. Perak boleh , Malaysia boleh, Yob oooi, bila gila kuasa menguasai diri ini maka semuanya Halal belaka !

Tiada ulasan: