Selasa, 9 Mac 2010

Anak Sabu Mulut Hebiaq...

Awat anak Sabu seorang nie mulut hebiaq sangat...cakap main sedap mulut jaa... hang tau mana benda belum berlaku.. ayat hang nie sama macam ayat umno dok layoq dulu kala laaa...kalau bagi pembangkang perintah negeri 3 bulan bangrap.... lanie apa jadi dengan negeri KEDAH.. dah 2 tahun dah nak habaq kat hang....

lanie hang pegang la kerusi MB tu puas2 sebelum abang Dan ambik balik..jika republik kemana demokrat ke mana....



Negara bakal bergelar republik jika diperintah pembangkang: MB

KANGAR - Malaysia akan menjadi sebuah negara republik seperti berlaku di Iran, Iraq dan Afghanistan jika kumpulan parti pembangkang, termasuk DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) diberi kuasa untuk memerintah.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berkata, kumpulan parti pembangkang sudah pasti akan cuba mengubah pegangan digariskan dalam Perlembagaan Negara, termasuk mengetepikan hak dan kuasa Raja-Raja Melayu jika mempunyai kuasa memerintah.

Katanya, secara tidak langsung kuasa dominan orang Melayu seperti termaktub dalam Perkara 121 Perlembagaan yang menetapkan Hak Keistimewaan Melayu akan terhakis dan diketepikan.

"Ini adalah perancangan teliti parti pembangkang untuk mengetepikan kuasa Raja-Raja Melayu dan Hak Orang Melayu dalam usaha mereka mengambil kuasa untuk memerintah.............................

Tiada ulasan: