Isnin, 5 Mei 2014

Nak Tanya - Syariat ISLAM nie hanya laksanakan HUDUD sahajakah?

Ini sebelum PRU13 tapi kenapah sekarang lain pulak?

Nak tanya...?

- Bab perbankan islam yg mencekik darah tak dak pakar ekonomi Pas kalot.
- Bab insurans kapitalis yang mencekik tak dak sapa pulun nak perbetoi bagi ikut syariat.
- Bab agihan zakat kepada asnaf tak dak sapa pulun nak bagi elok.
- Bab tanah wakaf yg teribiar
- Bab nasib ibu tunggal
- Bab nasib pendidikan anak2 di sekolah
- Bab anak2 yatim diperguna utk keuntungan
- Bab pegang jawatan dlm GLC gaji berpuluh ribu belasah duit rakyat....
- Bab royalti tak bagi..

tak dak nak kalot lagi dah.... islam nie semua perkara yang tak betoi, kalau diperbetoi adalah tuntutan syariat tapi tak dak kalot pun..... yang dikalotnya Hudud sekarang nie pasai pa???

Semua nie apa yang Presiden pernah kata dulu tapi skrg awat tak kata dah... dan jika benar laksanakan Hudud selesai semua masalah adakah kita sudah yakin dengan system KEHAKIMAN, Pihak POLIS yang melakukan siasatan, Pendakwaan yang mana ini semua masih di bawah rejim UMNO BN... sejak bila semua nie sudah jadi bagus..??

Jadi mai jawab sat sapa yang pandai bab nie.....

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

awatnya kena tunggu semua ok ka baru nak laksana hukum Allah ini
duk dalam negara sendiri Islam majoriti tak rasa hina ka dikenakan hukum rekaan dari penjajah untuk umat Islam
yang penting ada persetujuan dari pemimpin Islam negara ini untuk laksanakan hukum Allah dan diikuti dengan langkah langkah yang perlu dibuat untuk dikuatkuasakan
kalau duk kat negara kapia' tak de la peluang nak tegak hukum Allah.

Tanpa Nama berkata...

Wahai orang-orang yang beriman! Diwajibkan kamu menjalankan hukuman "Qisas" (balasan yang seimbang) dalam perkara orang-orang yang mati dibunuh iaitu: orang merdeka dengan orang merdeka, dan hamba dengan hamba, dan perempuan dengan perempuan. Maka sesiapa (pembunuh) yang dapat sebahagian keampunan dari saudaranya (pihak yang terbunuh), maka hendaklah orang yang mengampunkan itu) mengikut cara yang baik (dalam menuntut ganti nyawa), dan (si pembunuh pula) hendaklah menunaikan bayaran ganti nyawa itu) dengan sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu serta suatu rahmat kemudahan. Sesudah itu sesiapa yang melampaui batas (untuk membalas dendam pula) maka baginya azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (Al-Baqarah, 178)

Dan di dalam hukuman Qisas itu ada jaminan hidup bagi kamu, wahai orang-orang yang berakal fikiran, supaya kamu bertaqwa. (Al-Baqarah, 179)

Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Ugama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata. (Al-Baqarah, 208)

Jika berzina, nak dihukum di dunia, atau nak dihukum di Akhirat? Malaikat Harut dan Marut lebih rela di azab di dunia dari di Akhirat. Lainlah manusia sekarang merasa diri memang kalis api dunia dan Akhirat.

AnakKedah berkata...

Nak kena tunggu tukaq pemerintah laa... selagi kerajaan pusat tak bertukaq selagi itulah HUDUD nie sekadar jadi penyeri untuk kepentingan politik jaa...

jika benar kelantan diberi kebenaran.. sejak bila pihak berkuasa sudah jadi bagus, kerajaan pusat sudah jadi baik, semua sudah jadi wali dah dari kerajaan pusat bawah pimpinan UMNO BN...

Yakinkah kita akan ketelusan mereka untuk memberikan kebenaran..????