Rabu, 4 Mac 2015

PAS bagaikan lalang mengikut arus angin

Mencari Hakiki


pendirian dan musuh pas semakin samar. sekiranya berlaku perpecahan dalam pas..

1. pucuk pimpianan pas harus dipersalahkan. tidak pandai mengemudi, ahli-ahli dan rakan persepakatan dalam barisan alternatif. pucuk pimpinan pas dilihat dalam banyak isu membuat kenyataan terbuka sebelum duduk semeja yang boleh mengguris perasaan ahli-ahli dan rakan persepakatan. apabila ramai antara rakan seperjuangan tidak berpuas hati terbentuklah PASMA. masih juga pucuk pimpinan tidak mengambil langkah bijak untuk duduk semeja mencari jalan terbaik sebagai satu keluarga sebaliknya menyerang dan munuduh pembelot,jebon,barua dan sebangainya secara terbuka.

2. inilah masa terbaik untuk pihak lawan turut menjadi batu api. ramai blogger upahan umno sudah menjadi seperti ahli pas menyemarakkan lagi isu kerajaan perpaduan(UG). isu hudud terlebih di gembar gemburkan. saya sebagai penyokong pas dari dulu sangat menyokong hudud tapi pada saya dalam situasi sekarang untuk apa membicarakan soal hukuman sebelum dapat menuding jari pada pesalah. banyak ketidakadilan dalam undang2 dan penyalahgunaan kuasa serta kezaliman. pas tidak mampu untuk berbuat apa-apa.

3. jika berlaku perpecahan pas akan terbahagi 2 pas dan pasma. dimana pasma akan mennyertai pakatan pembangkang. dan pas terkontang kanting semakin lemah dimasa itu pas akan menyertai kerajaan perpaduan bersama umno. bagaimana layanan umno pada pas yg lemah pada masa itu? pas sekali lagi akan dipermainkan umno. sejarah mungkin berulang.

Apa yang terbaik dan harapan saya buat masa ini pas harus lebih muhasabah dan istiqamah dengan tahaluf siyasi bersama rakan pakatan pembangkang. biar ada rasa rendah diri. buang yang keruh ambil yang jernih. bukan dari ajaran islam perkauman(racist) dan menyekat
pemikiran.

Ya Allah selamatkanlah PAS
-1cent thinking ahli bawahan

Tiada ulasan: