Isnin, 9 November 2009

UMNO Dok Jual Popia Basi....

Perghhh memang Best Sahabat aku nie tulis... hangpa baca la sendiri....Kueh Kueh...Sapa nak Beli Kueh??

DAH KALAH DI TOLAK MELAYU BARU SEDAR SOAL PERPADUAN DAN JUGA AGAMA

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, pakatan secara tertutup atau terbuka antara UMNO dan Pas adalah salah satu cara terbaik untuk menjaga kepentingan orang Melayu dan Islam serta menuntut ia dilakukan demi kepentingan bersama.

1.DULU HENTAM PEMBANGKANG BUKAN MAIN.PEMBANGKANG PECAH BELAH MELAYU,TIPU MELAYU DAN BERBAGAIU LAGI.

Menurutnya, ajaran Islam tidak pernah menggalakkan umat berbalah, malah menyeru semua pihak tidak kira fahaman, warna kulit dan agama agar berdamai demi membangunkan agama, bangsa dan negara.

"Tidak kira ia dipanggil `pakatan senyap` ataupun `pakatan terbuka`, tetapi pakatan ini perlu diadakan demi kepentingan umat Islam dan negara, biar kita berbeza pendapat dari segi politik tetapi hal-hal melibatkan hak bersama, kita bersatu, oleh itu pakatan ini akan menguntungkan kita.

"Bagi UMNO, kita tiada masalah kerana ajaran Islam secara jelas menyeru umatnya bersama-sama demi membangunkan agama, tanah air dan manfaat rakyat," katanya kepada Sinar Harian semalam.

2. PAS KONONYA ADALAH PARTI YANG CUBA MEMECAHBELAHKAN MELAYU,MALAH MENGGUNAKAN AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK,SEKOLAH AGAMA DI TARIK BANTUAN, DAN ANAK MELAYU MENGALAMI KERUGIAN YANG AMAT BESAR ATAS DASAR-DASAR UMNO.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, `pakatan senyap` antara kedua-dua parti itu boleh menjaga hak-hak kaum Melayu dan Islam kerana UMNO dan Pas mewakili orang Melayu yang beragama Islam.

"Suara yang melibatkan hak agama dan Melayu kita boleh perkuatkan kerana kita sudah lama berpecah dan sekarang adalah masanya untuk menyatukan semula suara orang Melayu menjadi satu," katanya.

3. MELAYU TIDAK PERNAH BERPECAH,YANG BERPECAH IALAH MELAYU DALAM UMNO .MELAYU DALAM PAS DAN DALAM PKR TIDAK BERPECAH.TIDAK PERNAH BEREBUT KONTRAK DAN JUGA TIDAK PERNAH MENGABAIKAN NASIB MELAYU.

'Pakatan Senyap' ini mula diperkatakan apabila Pensyarah Universiti Pertahanan Nasional, Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah menulis satu artikel bertajuk 'Untungnya bersatu dalam senyap' dalam blognya di ridhuantee.blogspot.com.

4. TIDAK ADA PEYATUAN DALAM SENYAP ATAU DALAM SELIMUT.YANG TU TANYA HASAN ALI.... HE..HE...

Tiada ulasan: