Ahad, 31 Januari 2010

Adakah Masih Ada HANTU MATA 1 Dalam Pentadbiran Kerajaan Tempatan..!!


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Sehari dua nie aku rasa macam naik melugai baca surat habaq UTUSAN bukan apa depa dok highlight kes roboh pondok atas pokok kat batu feringgi tuuu....yg aku melugainya bukan kat Bn tapi kat PR sebab yg ada kuasa depa nie tapi yg pie punggah puak bandaran....

dan yg terbaru melugai kali kedua berjangkit kat negeri aku pulak...iaitu kat pokok sena pasai roboh gerai pulak.... aduhhhh awat la hangpa nie buta mata hati sangat...awat hangpa tak ada kuasa ka nak halang semua nie berlaku..memang la semua nie salah depa... buat atas tapak bandaran tapi OTAK tak ada ka AKAI tak ada ka... TAK RETI BACA apa akan berlaku masa depan kaa awat nak tunjuk jaguh kat sapa hangpa nie....

Entah laa takan tak boleh dibawak berbincang elok-elok..guna kuasa budibicara... sebab benda2 macam nie yg akan jadi TIME BOM kat pentadbiran PAKATAN RAKYAT...

Dalam kes nie aku boleh katakan dua-dua bengong...KM Guan Eng pon bengong...MB Azizan pon bengong... sebab mudah sangat orang manipulasi pentadbiran hangpa... dengan sentimen2 macam nie la boleh buat hangpa tunggein hangpa tau dak...

Entahlaaaa sekali sekala tengok corak hangpa perintah macam 2 X 5 jaa cuma baik sikit tak pulon makan harta rakyat macam puak2 yg lepas tapi mai bab2 nak kena belit kira hangpa tak boleh nak kuasai ilmu tu lagi....

nie ada satu komen dari blog kedahlanie..jadi pakat2 pikiaq la apa yg sahabat nie katakan...

FooArt said...

aku dh kata byk pegawai kerajaan nak sabotaj kerajaan negeri. MB ngan exco buat pekak badak... tak dak tindakan.. ahli majlis buat2 rabun ngan buta, janji elaun masuk, buat kenuri... pastu dok kisah pasai longkang saja.. hat tu saja hangpa tau. rintihan peniaga warung, peniaga tepi jalan, peniaga muda yang baru mula nak kenal sepak terajang dunia rasuah dlm pbt ni hangpa x penah peduli... bila pi ngadu hangpa tegas nak tegakkan undang2 zaman BN yang zalim, yg menindas peniaga. Sudahnya, pegawai mmg betui ikut undang2.. tapi undang2 tinggalan BN yang zalim dan menekan peniaga. yang hangpa dok seronok menang tahun 08 dulu sampai la dok kenyih tak habih2.. kamon la wei.. turun bawah la, jumpa peniaga, tanya apa masalah depa... mana2 peraturan bodo x masuk akai tu ubah segera, supaya mudah org kita nak cari makan. meniaga tepi jalan bukannya untung banyak nak bagi 'sedekah' kat depa. ini tau nak kutip asei saja... pastu bangga pendapatan negeri meningkat. bangga bila dh rampas duit susu anak2 kami? bangga bila dh rampas duit nestum anak2 kami? bangga bila dh rampas duit sekolah anak2 kami? bangga bila dah musnahkan punca pendapatan kami??

1 ulasan:

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

salam...saya orang kampung rambai,dekat tanah merah....tuan orang mana????