Jumaat, 29 November 2013

MB Selangor Bodoh, Sepatutnya di beri PERUNTUKAN DUN bukannya penaik gaji

http://1.bp.blogspot.com/-6l8IsrZUd8I/Upb-5IUnK3I/AAAAAAAASMc/3yVHVRLeE2Y/s640/naik.jpg

Setelah lama tak menulis hari ini terpaksa juga menulis sebab kebodohan MB SELANGOR.. Sewaktu KEDAH penaik sebelum nie pun kami dah malas nak melayan namun bila PR sendiri pun buat kerja bangang maka terpaksalah kami memberi pandangan.

Kami berpandangan bahawa MB SELANGOR sepatutnya memulakan proses Keadilan yang selalu dilaungkan oleh PR iaitu PERUNTUKAN UNTUK ADUN. Beliau patut tumpu pada kategori ini, bukannya menaikkan GAJI ADUN.

Memandangkan Selangor merupakan negeri yang banyak hasil dan pendapatannya apa kata Selangor menjadi contoh pertama memperuntukan bujet untuk semua ADUN, dari ini apabila bujet diberikan maka kerajaan negeri dapat memantau duit peruntukan tersebut melalui kewangan negeri.  Dari sini rakyat akan dapat bujet dari Kerajaan Negeri terus menerus dari ADUN mereka.

Rasanya ini lagi praktikal daripada menaikkan gaji ADUN-ADUN di Selangor kerana jika gaji perbelanjaan yang mereka gunakan tidak akan ada sesiapa boleh audit kerana itu gaji mereka jadi mereka berhak menggunakan untuk diri mereka tetapi jika peruntukan ianya akan diaudit sebab itu duit kerajaan negeri,


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalam bro..wa tak brapa stuju dgn lu...cuba lu tgk blog gendang perang..

Tanpa Nama berkata...

Aku pun xsetuju....keputusan utk naik gaji bukan semata2 terletak di tangan MB...

Tanpa Nama berkata...

Btul tu... wa dgr yg mnta naik gaji ni dr adun2...

AnakKedah007 berkata...

Dulu sebelum menang kata nak jadi pemimpin rakyat, bila menang dah kalut penaik gaji, jika duit tak cukup nak bagi rakyat sebab tu disuruh bagi peruntukan dun, lepas tu hangpa belanja rakyat kwsn hgpa... adun negeri lain pun gaji rendah lagik...nak habaq hangpa.. lepas tu penaik pulak sampai dekat 80% dr gaji lama... baguih la tu kelaku pun dah mcm umno bn