Jumaat, 21 November 2014

Memang Ale Uto aihh si Khalid Ibrahim nie, RM2.6juta lebur kerana 8 orang..!!

Orenji Ren Oren with Zar Ali IV Ali and 49 others

 

Bukak mata besar besar, baca!!! Pertama kali dalam sejarah Negeri Selangor, rasanya juga pertama kali dalam Sejarah Malaysia ORANG YANG MELETAKKAN JAWATAN KERANA KETIDAKPUASAN HATI DAPAT PAMPASAN.. Rasanya UMNO pun x buat macam ni!!! Pampasan yg bukan saja sesuatu yang luar biasa, bahkan jumlahnya juga terlalu tinggi.

Maklumat yg diterima dan yg telah tersebar meluas di media sosial sejak 2 hari lepas menunjukkan jumlah yg mereka dapat seperti berikut:

1) RAHIMAH BINTI KAMARUDDIN
PEGAWAI KOORDINASI MB SELANGOR
GAJI BULANAN RM 11, 000 X 67 BULAN .
TERIMA PAMPASAN - RM 221,100

2) FAEKAH BINTI HUSIN
KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF MBI
GAJI BULANAN RM 39,000 X 50 BULAN.
TERIMA PAMPASAN - RM 585,000.

3) ARFA'EZA BINTI ABD AZIZ
SETIAUSAHA AKHBAR MB
GAJI BULANAN RM 18,000 X 77 BULAN.
TERIMA PAMPASAN - RM 415,800

4) ROHANI BINTI DATUK TALIB
KETUA PEGAWAI OPERASI MBI
GAJI BULANAN RM 24,000 X 65 BULAN.
TERIMA PAMPASAN RM 475,200

5) MUSTAFA TALIB
SETIAUSAHA POLITIK MB
GAJI BULANAN RM 10,000 X 78 BULAN .
TERIMA PAMPASAN RM 234,000

6) DR SULAIMAN MASRI
PEGAWAI KHAS KOMUNIKASI
GAJI BULANAN RM 8000 X 65 BULAN .
TERIMA PAMPASAN RM 156,000

7) ABDUL HALIM MOHD YUSOF
PENGURUS PENYELIDIKAN EKONOMI
GAJI BULANAN RM 10,000 X 50 BULAN.
TERIMA PAMPASAN RM 150,000

8) TUAN NAZURI ISMAIL
PEGAWAI AKHBAR
GAJI BULANAN RM 6000 X 55 BULAN.
TERIMA PAMPASAN RM 97,200.

Aku rasa macam nak carut depan muka diorang2 ni.. Berpuluh staff yg diterajang dari SUK dan MBI oleh m Khalid, Faekah dan konco konconya sesen pun x dapat atas alasan 'x mencapai objektif dan sasaran'. Kepala bana ko!!!

Staff yg kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, gaji x seberapa ditamatkan perkhidmatan mereka hanya kerana akur kepada keputusan pimpinan PKR yg menetapkan Khalid harus meletakkan jawatan MB. Yg diorang yg dah masyuk gaji beriban riban ni siap dapat pampasan walaupun BERHENTI ATAS KERELAAN SENDIRI. WTF!!! Abdul Khalid Ibrahim x mengaku meluluskan dan konon terkejut! Konon x tahu menahu lah!!! Woi.. X tau 8 staff dia tu dapat pampasan sebanyak tu. Rakyat Selangor lagi terkejut!!! Itu duit rakyat, duit dari cukai rakyat! Kalau tanpa ko dan 4 Exco ko waktu tu yg luluskan, siapa lagi? Takkan Anwar Ibrahim pulak?? Takkan Dr Wan Azizah Wan Ismail pulak?? Lanjiooooo!!!

Pada geng geng pejuang Khalid yg bermati2an pertahankan dulu, korang dapat hape?? Ada persen x untuk korang dari pampasan bos bos korang tu??? Kalau kes ni melibatkan UMNO-BN korang jugak antara yg bersama kami dalam menghebahkan dan menentangnya atas fakta yg sama.. Tapi dalam kes ni, kenapa korang sikit pun x berbunyi?? Mulut kene tampal selotep ke atau dh kene stapler?? Aku xkn halalkan walau sesen pun duit aku yg digunakan utk tujuan pampasan melampau ni..

Aku cabar khalid ulangi ayat yg menjadi kebanggaan macai2 khalid "LAPORKAN KEPADA SPRM KALAU ADA BUKTI".. Kata nak lead REFORMASI TULEN?? REFORMASI TULEN la konon!!! Puuuuuuiii!!! Orang zaman reformasi bangkit ke jalanraya, si Khalid ni duduk sedap atas seat empuk GLC milik kerajaan UMNO-BN.. Lagi mau cakap REFORMASI TULEN?? Diberi peluang untuk mentadbir bersama PR, masuk penggal kedua dah lupa diri.. Memalukan!!!