Selasa, 10 Mei 2011

Matematik UUM dengan GULA... yang mana hebat..???

http://2.bp.blogspot.com/-X_okNkavkZg/TchrYCozN0I/AAAAAAAAE5E/sQwpsM817-s/s1600/2011-05-10_063106.jpg
ha ha ha gula naik laa pulak....mana dia PUAK-PUAK UMNO yang dok hingaq pasai rebat UUM tuuu..hangpa bab nie tak mau hingaq sama kaa dok belasah MB KEDAH kesayangan aku mai bab nie semua pakat kancing gigi...

Jenis parti politik MELAYU bangang maka kelaku hangpa jadi macam tuu laa... apa Azizan buat semua hangpa nak kamplain mai tang NAJIB buat hangpa pakat jilat sampai licin....

Kalau hangpa anak jantan dan ada teloq pie laa kempen dan komen dan komplain bab GULA NAIK nie bukan apa sebab bab gula nie yg akan efeknya ialah 1MALAYSIA bukan macam budak2 kat UUM tuuu dok pulon hingaq kata kat azizan tapi efeknya kat budak2 dalam UUM tu saja..

mai budak bodo nak sekolahkan hangpa dengan cara MATEMATIK yg belajaq dalam bahasa Malaysia...

Isu UUM.. mintak REBAT 5 Tahun
nak kena cukai setahun RM1.7juta
Student dok ada dalam 30k

kalau macam tu RM1,700,000.00 dibahagi dgn 30ribu studen = RM56.66 sekepala

mai tang gula pulak...
Subsidi di selamatkan = RM116.6juta
Rakyat Malaysia = 24juta

kalau macam tu sekepala rakyat Malaysia = RM116,600.000.00 dibahagi dengan 24juta rakyat = RM4.86sen sekepala

Tu dia mak hang aihhh cuba tengok mana yang patut jadi Isu dan yang mana patut kita bagi tumpuan... kalau tengok cara bodo nie sekadar RM4.86 sen pun kerajaan najib tak sanggup nak jaga rakyat dia mai tang azizan kos sampai RM56.66sen hangpa hingaq macam anak haram bejadah....

Lanie hangpa pie hingaq kat PUTRAJAYA sana suruh depa jaga dulu kebajikan RAKYAT terbanyak...kalau RM5 nak huluq kat rakyat pun hangpa berkira taik hidung masin tak payah laa dok sembang bab RM56.65 sen isu UUM tuuu.....

Tiada ulasan: